Inzerce
Inzerce
Inzerce

Zima - diskuze

  • Zima
    Já nevím, ale já teda si pamatuji že v zimě byla zima a v létě teplo a přišlo nám to normální. A té zimě jsme chodili normálně ven i v mrazu.. Dneska na vás skoro všichni zírají, vy jdete ven? I dítě? My jsme radši doma, ať děcka nejsou nemocné... Beru tady v Ostravě je často smog, ale zrovna tento víkend i fučí, takže byť to zrovna není příjemné, je tu aspoň dýchatelno.. Chápu že dospělý člověk to má trochu jinak a je radši třeba v teple, ale zaráží mě, že tak vedou i ty děti. To jako jak byli malí taky seděli doma? My jsme byli venku furt, vzpomínám si, mamka kolikrát po nás osobně musela na kopec, protože už byl večer a bylo třeba se nachystat do školy     Vlastně i tím, že taťka se motal kolem lyžování, tak jsme kolikrát i 2x-3x týdně byli na svahu.. Rychle ze školy, udělat úkoly, hezky na bus (to není jak dneska hezky s rodiči autem  ) a hurá na sjezdovku. Zima nezima, mráz nemráz. A to jsme kolikrát byli mokří až na prdeli a mrzlo to na nás, doma ani nepočítám kolikrát jsem se máchala ve vlažné vodě ať trochu rozmrznu (hlavně ruce     ) Asi jsme možná byli trochu extrém, ale třeba na kopci jsme určitě v mrazu nebobovali sami...
    moninif   | 25.02.2018 10:21:09 | Reakcí: 53, poslední: 05.03.2018 11:28:38
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Zima
      Já s tebou souhlasím, my byli venku v létě v zimě porad ,celý den ,nikdy jsem tam nebyla sama ale vždycky stovky dalších dětí. Dneska to je proste jinak ,ono to je i tím ,že já chodila ven sama už od čtyř let ,dneska šestiletou Báru samotnou proste nepustím   a tak je vázána na mě a mě se v těchhle mrazech moc nechce   jako jdu ale tak na hoďku ,dneska se třeba budu hoooodně přemlouvat abych šla s holkama na brusle  
      markíla   | 25.02.2018 10:29:53
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Zima
        hele já pořád nechápu, proč ty děti nemohou samy ven? Kuba chodil cca od těch pěti let, ale prostě zatím barákem nikdo venku není... Navíc třeba kamarádka děti ani ven nepustí, protože je zima, protože mají třeba rýmu, to mají furt, stejně jako Kuba, protože nevím co... A pak si ještě stěžuje, že jsou ty děti líné a sedělo by to jen u počítače     Jo je jiná doba, bohužel.... Naštěstí mě zima nevadí, takže my za chvíli vyrážíme ven, i když dítě soplí a kašle...
        moninif   | 25.02.2018 10:55:52
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Zima
          kdyby chodila za barák,tak bych jí pustila,ale my za barákem nic nemáme,jen takový lesík,který vee na konečnou tramvaje,takže se tam pohybují a hlavně "bydlí" něco málo bezdomovců   z druhé strany baráku máme docela rušnou silnici a další barák,takže kdyby Bára šla ven,musí na hřiště projít buď tím lesíkem,nebo přes tu rušnou silnici,kde lidi jezdí jak prasata,ostatně jako všude.Hned u přechodu má obchod vietnamec,je to hned za zatáčkou a spousta lidí tam s autem stojí na blikačky,takže každé auto,které se vyřítí ze zatáčky,tak to další stojící auto musí obět a nikdo z nich si nepřiprzdí,přechod nepřechod,prostě to tam kalí hlava nehlava,každou chvíli když jsem doma slyším brždění,kolikrát i rána,ale stejně tam ty lidi jezdí jak smyslů zbavený   Taky jsem si už dávno říkala,že já v šesti letech už dávno chodila sama ven,ale já byla před barákem,kdežto Barča před barákem být nemůže,protože tam nic není.
          markíla   | 26.02.2018 11:08:37
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Zima
            psala jsem to níž, že asi bohužel všude to nejde... U nás ta možnost je, já se přiznám, že když jsme kupovali byt, tak už s ohledem na to, ať si děti mají kde hrát, ale stejně ty děti venku jsou minimálně... Bohužel, rodiče je vozí z kroužku na kroužek, takže není čas chodit ven... No stejně už začíná být ve věku kdy snad radši nechci aby chodil ven    
            moninif   | 26.02.2018 11:39:07
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Zima
              jo jo,já se k těm článkům pak taky dostala  
              jako mě to sejří taky,si říkám šest let a pořád mě má za zadkem   ale prostě je taková doba,taková situace,že jí ještě samotnou nepustím.Když jedu na návštěvu k našim,tak tam jí před barák klidně samotnou pustím,i Rozárku a to taky bydlí v Praze,ale pod okny je hřiště,nemusí nikam docházet,natož přes silnici a mám je na očích.ikdyž teda spíš je slyším,to ani nemusím koukat z okna    
              markíla   | 26.02.2018 13:14:35
              Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Zima
              ale ještě k té odpovědi,tady taky nechodí děti samy ven a nechodí ani s rodičema.Máš pravdu,že je vozí z jednoho kroužku do druhého,že když se ve školce ptám jestli půjdou odpolko na hřiště,tak ne,protože mají kroužek   a tady už děti od roka a půl rodiče dávají do "jesliček" jsou tu dvě soukromé školky,které berou takhle malé děti a to přitom jsou matky s nima doma na mateřský,ale tak na dva dny v týdnu je tam dají,takže už s mrňavou Barčou jsem byla n hřišti sama,protože zbytek dětí bylo v jesličkách   jako nevím,ale pro mě je jednodušší mít to dítě doma,než se ráno vypravovat do jesliček,tam drama v šatně,protože dítě pláče...aspoň tak mi to všichni popisovali a k tomu to je drahý jako pes a ještě domů dítě nosí bacily  
              markíla   | 26.02.2018 13:18:39
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Zima
                jj je divná doba...  
                moninif   | 26.02.2018 13:23:58
                Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Zima
                tak tak
                Honafa   | 26.02.2018 18:46:27
                Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Zima
                A ještě časem přibudou umělí kamarádí.To je,že děti se stýkají jen s dětmi od rodiču kamarádu rodiču.
                Tak,že třeba u Zuzky je Elén,chtěla by se bavit se Zuzkou i s ní chodit ven,ale já nejsem kamarádka maminky Elén,to je maminka Terezy tak musí Elén chodit ven s Terezou. 
                Honafa   | 26.02.2018 18:50:46
                Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zima
      Uz z nadpisu jsem vedela, ze to bude tvuj prispevek   .
      Predpokladam, ze jsi vyrustala jako sidlistni dite, tak to vidis trochu jinak. Ja vyrustala na vesnici a jeste ve slepe ulici, tam nehrozilo, ze nas zajede auto. Me je panelakovy zivot i po deseti letech protivny, polovinu sousedu neznam, asi 2x jsem Adama pustila s deckama ven a ja sedela s kamoskama v byte, ale byla jsem celou dobu nervni jak sanky v lete...
      Krom toho ted mrzne, ze v zatacce se zlomis, pomalu moc budu ze psa rucne olamovat...takze za me ne, decka ven v tom pocasi nepatri.
      plaz   | 25.02.2018 12:59:25
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Zima
          ano, však jsem to psala, že vím, že naše rodina je trochu extrém   Už jak jsem to psala, vzpomněla jsem si na moji sestřenku, která jarní prázdniny vždycky s námi spíš přetrpěla, ona ani teta zimu nemusí, tak chápu, že někteří lidi to tak mají... Ale že by ven v tomto počasí nepatřili si nemyslím, my teď byli přes dvě hodiny venku, je tam krásně.. Kdyby nebylo dítě napůl marod, klidně jdeme na hory nebo na lyže...
        Jinak já jsem napůl sídlištní dítě a napůl vesnické, spíš ze samoty, kdy buď jsem byli zalezlí tam, nebo museli na kole do vesnice... Ale je pravda, že dneska člověk neví s čím se to dítě potká venku, hlavně ten bordel, ze stříkaček mám hrůzu, ale teď už to snad nehrozí...
        moninif   | 25.02.2018 14:59:35
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zima
      Ja to citim stejne..sne tu za exoty ze vzbec jdeme ven..a ty dotazy na fb.maminky.vidim deti chodit s rodici venku.co si o tom myslite??ja bych se svym nesla.aby mel omrzliny...uf.to dycky rostu.... Sice mrzne jak hrom.ale u nas sviti slunicko a je kraaasne....jen tobias se uprostred venku zhroutil.a ted lezi se zimnici a 40horeckama-zniceho nic...rano byl veselej.v pohode..venku taky a bum.lezi na zemi a je ko...a ja si na zitra donluvila rande ze decka strcim do ustavu a uziju si volne dopoledne!!!!!me to delaj naschval snad;(;(;(
      amalie2011   | 25.02.2018 15:16:51
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zima
      Bydlím na pidisídlišti, není ady ani sníh, jen ukrutný mráz a pro moje děcka i včera i dnes běhaly po venku a zvonek pro ně se taky už od 1 odpoledne nezastavil. Ony ty děcka tady chodí normálně ven. Od doby co skončí škola až do tmy a je fuk jaké je roční období. A přiznám, že mě celkem mrzí, když kluci čekají na někoho kdo bydlí kousek dál a on nakonec nepřijde:-(.
      inediam   | 25.02.2018 16:08:01
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zima
      Já mám úplně šílené rodiče a pro ně mráz nebyl problém vyhnat nás ven.
      Jinak jsem si vzpomněla na mé hlídací dítko co už v plus 5 bylo oblečené jak by bylo mínus 20 tak nevím jak to dělají ted.To už nebude mít troje ponožky,ale tak patery atd.Třeba zimní boty-měl už na podzim nějaké šílené do sněhu atd co odvádí vodu,beztak se samy nahřívají a kdo ví co ještě,no seznam toho co vše umí by vydal na knihu a ona říka-tak nevím jaké mu pak dám boty až bude fakt mrznout.Ale sakra,už jsem dlouho nehlídala,bud je zdravý(že já blb ho otužovala)nebo přečká zimu někde u babičky.
      Honafa   | 25.02.2018 22:48:35
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zima
      Jo jinak Zuzka byla normálně venku,i normálně oblečená.A Honza šel s košem v trenýrkách a kroskách.A má ještě pořád v pokojíku otevřené okno.To už není sibiř,to už je doba ledová ,ten jeho pokoj.Slouží jako lednička.
      Honafa   | 25.02.2018 22:50:37
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zima
      tak za sebe.. jsem z vesnice a ještě ke všemu horské, takže jsme v zimě uplně normálně v mínus dvaceti chodili na vlek a všude jinde se válet ve sněhu, dělali jsme si domečky ze sněhu a chodili taky mokří jako prase. Ale tou vesnicí jestli projelo za měsíc jedno auto, tak to byl nějakej soused se škodovkou, kterej přijel zrovna z velkého nákupu ze Šumperka nebo Jeseníka. Nešlo ani tak o zimu, jakože jsme prostě chodili ven sami celoročně a nikdo se nemusel bát, že nás někdo něco přejede. Dostali jsme pokyn, že "za šopky už se nesmí" a konec. Ale teď jsme ve městě, kde uplně není moc co by venku děcka dělaly, všude silnice nebo obr parkoviště, to se buď bojíš, že někdo přejede děcko, co vyběhne zpoza auta, nebo že děcko někde někomu něco škrábne a taky průser. Já mladou pouštím ven samotnou jenom, když jsme na Moravě, ale v Pardubicích si netroufnu ji pustit ani do obchodu, kde to je přes dvě silnice. Ale možná by to zvládla, nevím, v tomhle jsem připodělaná a ona je zmatkář bez pudu sebezáchovy (na to, jakej pud sebezáchovy měla jako mimino, tak teď ho ztratila :D) A zase, nejde mi ani tak o mráz, o víkendu jsme venku na procházce byly, ale neustím ji ven samotnou. Kdybych měla okna, že bych viděla na ulici, tak asi jo, ale ze šestýho patra a střešního okna vidím tak maximálně vršky stromů a holuby, co se mi páří nad hlavou.
      Gastrica   | 26.02.2018 07:37:08
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Zima
        Hlavně co by ty děti venku dělali,že jo.Když tam skoro nikdo není.A není fakt co dělat.A ti starší chodí po obchodech.
        Honafa   | 26.02.2018 08:54:44
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Zima
          Venku je co dělat, vyrostla jsem napůl na sídlišti, jenže dneska všichni ty děti "vodí za ručičku" a neumí si pak samy hrát, to je ten problém... Zrovna vy i my bydlíme v místech, kde ty děti mají prostor být venku, aniž by musely "skákat" pod auto..
          moninif   | 26.02.2018 09:04:56
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Zima
            Když jsme se sem před 29lety nastěhovali tak tu bylo plno dětí-holky měly venku deky a hrály si s bárbínama,kluci sí zas hráli si s míči. Nakonec k večeru už si všichni hráli spolu.To by dnešní děti nedali.
            O pár let později tu Gabka měla partu z baráku a okolí,sotva vyšli ven,už na ně někdo volal měštáky.Že se tu potlouká nebezpečná parta.Božínku,nic nedělali.Nebo ,že ruší okolí.Tak pak opravdu nemůžou děti ven.Moje děcka jak taž i když se mnou chodili na písek.Ten už je bud zrušený ,nebo prázdný.A písek se kupuje domů.
            Honafa   | 26.02.2018 15:11:03
            Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Zima
        Chápu, že ve městě pouštět ven děti může být problém.. Ale u nás nehrozí, že by je přejelo auto, a stejně ty děti ven nechodí...
        moninif   | 26.02.2018 09:25:37
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Zima
          Aktuální pohled od kluků z pokoja z okna. Teploměr ukazuje -5,8. Děcka tam poletujou na bruslách bez a to nejsou ještě všichni. Holky lítají bezcílně kolem baráku.
          Někdy tam bývá nátřesk, napravo je skluzavka, houpačky a pár průlezek a fakt to bývá plné děcek a dospělých tam moc nebývá.
          inediam   | 26.02.2018 16:12:10
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Zima
            asi se k vám přestěhujeme   Teď jsem v práci, odpoledne ti přesně takový dvůr můžu vyfotit, s tím rozdílem, že bude prázdný, max. se tam budou pohybovat dvě-tři děti, ale víc určitě ne...
            moninif   | 27.02.2018 10:10:54
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Zima
              Hodinu po tom tam bylo těch děcek snad 100. Hlava na hlavě...
              Dnes mají moji dacani A, pakujem za hodinu přes celé město pěšky do němčiny, bych se s něma tam nedomluvila, kdyby byli teď venku:-(.
              inediam   | 27.02.2018 15:12:05
              Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zima
      Taky jsem dětství prožila po venku, ale dnes ty děti mají jiné zájmy a možnosti. Je pravda, že my se např. váleli celé odpoledne "ve škarpě" u silnice, kde projelo jedno auto za půl hodiny, ale dnes už je tam poslat nemůžeš, jezdí tam jedno auto za druhým. Jezero, u kterého jsem vyrůstala a sáňkovalo se tam, nechali zarůst, takže sáňkování, bobování a lyžování tam nehrozí - aspoň, co jsem naposledy viděla. A strom, po kterém jsem lozila a trávila na něm také celá odpoledne, už tam nestojí a ten pozemek si odkoupil vedlejší dům. A předpokládám, že ten rourovitý podchod pod silnicí, kde jsme stále běhali z jedné strany na druhou a vyhýbali se výkalům, už bude určitě uzavřený. Mají to ty děti dneska strašně nudné bez těch přirozeně vzniklých míst ke hraní, takové prefabrikované a nedivím se jim, že je to nebaví.
      Calamity J.   | 26.02.2018 19:28:13
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Zima
        já ti nevím, ale na tom sídlišti se stále spoustu zajímavých a zakázaných míst ke hraní... Jen ty děti nejsou tak kreativní, protože je pořád vodíme za ručičku... Vidím u našich na chatě, les, potok a ty děti chodí od ničeho k ničemu co mají dělat...
        moninif   | 27.02.2018 10:08:26
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zima
      ani skolky nesmichodit ven.. chudaci ty deti fakt...
      amalie2011   | 27.02.2018 11:19:14
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Zima
        holky taky se školkou nechodí,přitom chodí ven před polednem,to je tady krásně sluníčko a není taková kosa jako k večeru,když jdou na procházku semnou aby Kryštof usnul v kočárku   ale je fakt,že včera jsme přišly zmrzlý jak preclík   tyhle nařízení   v zimě nechoďte ven,protože mrzne,v létě je zase vedro . i to očkování se odkládá kvůli mrazu to mi přijde úplně nejuhozenější  
        markíla   | 27.02.2018 12:11:02
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Zima
          u nas je to na prani rodicu..ale to je furt neco.. kdyz sme na zahrade vadi jim ze sou deti na zahrade..kdyz chodime na vychazku ztezuji si ze dlouha a deticky chudatka musi chodit moc kilometru. do travy nesmime pac maj mokry boticky,v blate sou zase spinave... je to peklo.. toto v nove snad nezaziju...
          amalie2011   | 27.02.2018 12:26:52
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Zima
            aha,no vidíš,tak to já se na to schválně zeptám na čí přání nechodí ven,já to brala jako hotovou věc,že to je zas nařízení shora.Jako loni,napadl sníh i tady v Praze a do toho smog,takže děti se školkou nechodili ven.Holky jsem měla tři týdny doma a chodily jsme každý den na kopec,dopolko i odpolko,smog nesmog,protože čekat v Praze na čerstvý vzduch,to bych se taky nemusela dočkat.
            markíla   | 27.02.2018 12:38:26
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Zima
              to nevim zda je uzakonena naka teplota.. treba v kojenaku ty deti nesmeli pod nulu chodit ven a nad 20 st. nikdy nemohli do bazenku na zahrade, ci vanicky,, zabednily nas v mistnosti aby na nas neprazilo a bylo to:D tam byla desne cakla doktorka.D:D ale proste to byl kojenak, takze tam nemohl nikdo drzkovat a my jako zamestnanci uz vubec ne:D ale ta skolka.. kdyz reknes nechte si dite doma kdyz se vam neco nelibi, ste na materske, mas vyhazov, a kdyz s deckama delas dle me normalni veci a vidis jak sou ty deti nadseny, a pak te zjebou.. no des.. a pak to dopada tak ze se v ms v podstate nic nedela, rve se po deckach pac oni nic jinyho neznaji z domu.. nez rozkazy, prikazy, zakazy,
              amalie2011   | 27.02.2018 12:48:43
              Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Zima
        ani v družině ve škole...   Oni nesmí ani když je smog, což na jednu stranu chápu, na druhou, je nějaká nová vyhláška na vyhlašování a rušení smogové situace, kdy musí trvat ta situace tuším 24hodin, pak se vyhlašuje a zase až po 24hod ruší, takže první den kdy je tu na pohled nedýchatelno děti ven můžou, protože ještě vyhlášeno není, a ten poslední kdy fučí, svítí slunko, tak nesmí, protože to není ještě odvoláno   JJ svět se zbláznil a řídíme se zákony, pak se nemůže divit, že ty děti jsou úplně tupé a nepoužívající vlastní rozum a úsudek...
        moninif   | 27.02.2018 12:12:59
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Zima
          to je taky na hlavu.. s druzinou bojuju od zari a marne.. pry ven zacne druzinarka chodit az bude teplo a ona nezmrzne na lavicce! do te doby decka budou sedet v tichosti a hrat treba hodinu dve pexeso jen aby nevyrusovali:( no bohuzel.. jjina doba..
          amalie2011   | 27.02.2018 12:24:53
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Zima
            jasně a až bude teplo tak zas nebude chodit ven protože je teplo až moc a hrozí přehřátí  
            markíla   | 27.02.2018 12:39:30
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Zima
              hele loni me jeden tatinek serval ze ma holka pisek v botach a ze to snad nemyslimevazne.. ze je mame nauci si hrat na pisku s nohama venku.D a kdyz bylo fakt vedro- ja jim dovolila byt bosky a zahrabavat si nohy.. ovsem mokry snih spini- tak sem je sprchovala v ms aby rodice nic nepoznali ale decka vse vykecaj:D zvlaste takve zazitky:D:D: to bla mela.. reditelka me od te doby zakazala byt s detma venku sama a dycky sem k sobe musela mit kontrolu:D:D abych se zas nevodvazala moc:D:D::D a ted jak sme jeli do tho planetaria. sme decka vzali na jezdici schody- tos mela slyset jaky sme byli i kravy nezodpovedny ze sme jim malem zabily synacka!
              vim ze toto v nove nezaziju pac tam sou venku furt, a je to tam honde prirodni a alternativni:D a vim ze mi to buzerovani rodicu nebude chybet:D ale fakt letos ti rodice jsou extratrida!
              amalie2011   | 27.02.2018 12:45:57
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Zima
                tak chápu že když se vesnické dítě poprvé dostane do města a jede poprvé po jezdících schodech že jsou z toho pak rodiče divoký     jako je to děs co píšeš,to by mě ani nenapadlo ty věci že by mohlo někomu vadit.Mě spíš vadí,že se musí pořád převlíkat,jako i v létě když jdou ven na zahradu,tak se převlíkají do oblečení na ven   vždyť můžou jít ven v tom,v čem jsou ve školce,ale učitelka říkala,že prý pak jsou špinavý tak aby nebyli špinavý ve školce.Já teda doma v létě holyk nepřevlíkám když jdeme ven,jsou celý den v jednom oblečení.Ale tak ne že by mě to vadilo,spíš mě to zaráží,neustále převlíkat děti
                markíla   | 27.02.2018 12:57:44
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Zima
                  jo to me taky toci.. kratase dovnitr, kratase na ven.. u nas drzkuje uklizecka(lina jak ves uklizet) zeje pisek vsdue.. nevm, nasi se v ms neprevlikaj, a nikdo to neresi- nebo me to aspon nerekli.. abych jim davala prevlikaci kratase ci teplaky.. ale kdyz je ten pisek mokrej a kolena jsou mokre, tak se prevlecou to je jako jasny..ale ze suchyho pisku... v byv. skolce chteli prevlikat i ponozky, kvuli hygiene...
                  amalie2011   | 27.02.2018 13:01:17
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Zima
                    ty původní učitelky to nehrotily,teď jak mají nové tak tam zavedly spoustu nových pravidel   a mimo jiné i to převlíkání,ale tak to je jejich boj,jako by jim nestačilo zavazovat tkaničky,ještě ty děti pořád převlíkají
                    markíla   | 27.02.2018 13:29:39
                    Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Zima
                  jo to me taky toci.. kratase dovnitr, kratase na ven.. u nas drzkuje uklizecka(lina jak ves uklizet) zeje pisek vsdue.. nevm, nasi se v ms neprevlikaj, a nikdo to neresi- nebo me to aspon nerekli.. abych jim davala prevlikaci kratase ci teplaky.. ale kdyz je ten pisek mokrej a kolena jsou mokre, tak se prevlecou to je jako jasny..ale ze suchyho pisku... v byv. skolce chteli prevlikat i ponozky, kvuli hygiene...
                  amalie2011   | 27.02.2018 13:01:19
                  Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Zima
          S tím bojuje ted brácha.Že se to vyhlásí až jak to je a ,né ,že to bude.Pak už je pozdě.On to normálně řeší stálé dokola na úřadech ,na hygienické stanici atd.Tak třeba to i za tebe vybojuje.
          Honafa   | 27.02.2018 21:19:44
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Zima
            tady tohle je mi zrovna úplně ukradené, jen teda, že tak matou děti.. Kuba stejně do družiny spíš nechodí, takže je mi to buřt...
            moninif   | 27.02.2018 21:24:57
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zima
      no po těch zimách za cca posledních 10 let nejsou lidi na mrazy zvyklí   ....teda možná ještě s výjimkou lidí, co žijí na horách ..... já jsem panelákové dítě, takže otužilá jsem asi nebyla nikdy .... nicméně za nás mráz asi nebyl nic divného  
      a k těm dětem historka cca 23 let stará ....vodácké oddíly jezdily v zimě na běžky ... obvykle se vypravoval v sobotu jeden autobus pro všechny .... vzdálenější místa Krušných, Jizerky, výjimečně Krkonoše .... ale to nebylo pořád ...byly i lokální akce ... do hor to byla půlhodinka i linkovým autobusem (jo jo závidím ti hory za rohem ...to mi tady chybí ...) .... vedoucí jednoho oddílu takhle vylezli s dětma z autobusu rovnou do lesa ....dětem bylo divný, že je občas něco štípe do tváře .... a pak celá služba potkala někoho z horský služby a ti ty vedoucí seřvali, že je -20C a vítr a děti budou mít omrzliny   .... naštěstí se nikomu nic nestalo ... já jsem měla jednou jen lehce omrzlý prst už skoro v dospělosti a nic příjemného .... zato spolužákovi z gymplu omrzly v Tatrách tak, že mu je chtěli v nemocnici v Popradě všechny amputovat .... ale vyzvedl si ho tam tatínek a nějak se je pak podařilo dát doma dohromady ...
      jo a k těm dětem dneska ..... na hřišti sice nikdo nebyl ...ale pár dítek jsem na odrážedlech a kolech viděla, takže asi je rodiče nezavírají doma   .... horší bylo, že se batole zkakalo (i když vehementně tvrdilo opak) a měla jsem problém ho z hřiště odtáhnout než to na něm všechno přimrzne   ) .... kamarádka takhle strávila nejútlejší dětství v Borových Ladách (jo jo tenkrát tam ještě bylo pásmo) ...a když si zčůrala kombinézu ....tak jí musela maminka dát fakt rozmrazit i s tou kombinézou   ....stejně tak když se ožral traktorista, co měl odhrnovat sníh, tak se druhý den nikdo nedostal ze vsi pryč .... a na podzim si hospodyňky raději dělaly nákupy do zásoby ....
      dneska ráno jsem taky vzpomněla na zdejší lesní školku .... v té v arboretu mají jen jurtu a maringotku ...tak snad se dají dobře vytopit a děti jsou šikovné a nepřimrzají ke pidikadibudkám   .... lesní školky by mě pro dítka lákaly ...ale fakt nevim, kde bychom na to vzali    
      pandanek   | 28.02.2018 00:24:17
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Zima
        Jé,ty lesní školky ještě furt jsou.Jsem o nich pár let neslyšela.Předtím jsme to tu na bolu měli každý den.Kolik to tak ted stojí?
        Honafa   | 28.02.2018 11:16:18
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Zima
          Nevím jak jsou na tom jiné kraje,ale v Praze se platí při 5ti denní docházce 8600kč bez jídla,ale tak chápu,že najít v Praze les je trošku dražší záležitost   mě se lesní školky líbí,bohužel cena je nehorázná a nechápu za co,když děti nejsou v žádné budově a nemají žádné hračky,krom klacíků,tak za co se krom hlídání platí  
          markíla   | 28.02.2018 12:08:17
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Zima
            No to je přesně to.Za co se tam platí?a to si nosí děcka i svoje jídla atd.No asi je to výhodný byznys.
            Honafa   | 01.03.2018 11:47:15
            Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Zima
        K lesním školkám - nejvíc stojí zaplatit lidi. Aspoň teda u nás. A naše (bývalá) lesní školka má na mrazy co nejvíc indoor programu. Jakože třeba jedou do muzea nebo na návštěvu policejní stanice. Ony by asi nezmrzly děti, ale dospělí:-).
        Jinak mě, staré známé zmrzlině, mrazy pod nulou vyhovují. Je to prostě mráz. V Brně je většinu zimy nechutně, zataženo, lehce nad nulou, ale vlhkej vzduch, pocitově mnohem horší zima. Já se z těchto občasných mrazů vyloženě těším. (akorát se teda ukázalo, že miminu omrznou prsty bez rukavic v minus deseti do deseti minut    )
        zuzka83   | 05.03.2018 11:28:38
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zima
      My minulý týdne marodili, tak jsme ven moc nechodili. Ale Ondra chodil do školy tak jako tak. Ale dostávali mně hlášky jestli v MŠ chodí ven, co vím tak doporučení je do -10.
      Ady.S   | 04.03.2018 17:35:28
      Reagovat | URL příspěvku

Téma: Co na to říkáte? Přečetli/y jste? Vaše příhody. Co už bych nepřežil/a? (strana 989)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×